- Altkorn J. Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 1998
- Benio M., Bober J. , Hausner J. (red) i inni, Programowanie rozwoju regionalnego. Poradnik dla samorządów województwa, Kraków 1999; [w:] Sopot Plan Strategiczny Miasta, Wydział Strategii rozwoju Urząd Miasta Sopotu
- Bielski K., Podstawy marketingu, TKNOiK, Toruń 1998,
- Cenker E.M. , Public Rełations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000
- Centrum Badań Regionalnych, Analizy porównawcze potencjału rozwojowego, Materiały porównawcze Sopot, Warszawa 2002
- Cienkowski W., Praktyczny Słownik Wyrazów Bliskoznacznych, Polska Oficyna Wydawnicza „BGW” Warszawa 1993
- Dano F., Hanulakova E., Vokounova, Wykorzystanie instrumentów marketingu w kształtowaniu rozwoju miasta — przykład Bratysławy, Marketing i Rynek 10/2000
- Daszkowska M., (redakcja), Zarys marketingu usług, UG, Gdańsk 1993
- Dlaczego warto zainwestować i założyć własną witrynę WWW, Web Design&Internet Marketing, on-line.pl (październik 2003)
- Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999
- Domański R. , Podstawy planowania przestrzennego, PWN, Poznań-Warszawa 1989
- Gajdzik B., Urząd miejski w Bytomiu, Orientacja marketingowa gminy, Marketing i Rynek, 2/98
- Gajdzik B., Urząd miejski w Bytomiu, Gmina jako podmiot gospodarczy i organizacja non-profit, Marketing i Rynek, 7/98
- Garbarski L. , I. Rutkowski, W. Wrzosek, Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998
- Garbarski L. (red.), Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999
- Golec J. Kronika XX wieku, GOLMAR, Gdynia 2001
- Gryffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1999
- Huber K., Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Businessman Book, Warszawa 1994
- Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 1998
- Kall J., Silna marka, Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001
- Kotler P., Marketing Analiza, Planowanie, Wdrażanie i Kontrola; Felberg SJ, Warszawa 1999
- Kłeczek, R. Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1993
- Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Karków 1997
- Kuryer Sopocki, Numery z lat 1999-2003 Alina Białkowska-Gużyńska, Kasa Samorządu, Businessman, Październik 2002
- Łuczak A. , Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej; Marketing terytorialny; Praca zbiorowa pod redakcją Tadeusza Markowskiego; PAN,
- Maik W., Podstawy geografii miast, skrypt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 1992;
- Markowski T. , Marketing miasta; Marketing terytorialny; Praca zbiorowa pod redakcją Tadeusza Markowskiego; PAN Warszawa 2002,
- Michalski T. dr , Przeszłość i przyszłość Sopotu jako Uzdrowiska, Urząd Miasta Sopotu, Sopot, Listopad 2002
- Mullins L. J. „Management and Organizational Behavior, Pitman (1996), s.70 [w:] D. Bartkowska-Nowak, J. Nowak, J. Webb, “Zarządzanie w gminie – podręcznik doskonalenia umiejętności kierowniczych”, Warszawa 1998,
- Nowacki R., Strużycki M., Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002
- Olszewska J., Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, Marketing i Rynek, 11/2000
- Payne A., , PWE, Warszawa 1996
- Sperski M., Sopot Przewodnik, Wydawnictwo BRYZA, Gdańsk 2000
- Strużycki M., Nowacki R., Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002
- Sutherland M., Syvester A. K., Reklama a umysł, Co działa co nie dział i dlaczego, PWN, Warszawa 2003
- Szromnik A.; Marketing terytorialny-koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, Marketing Terytorialny Praca zbiorowa pod redakcją T. Markowskiego; PAN Warszawa 2002
- Topczewska T. , Promoja rozwoju gospodarczego gminy. IGPIK Warszawa 1996
- Tusk D., Duda W., Gach Z., Dawny Sopot, (z serii Był sobie Gdańsk), Fundacja „Dar Gdańska, Gdańsk 1998
- Uchwała nr XLI/493/98 Rady Miasta Sopotu w Sprawie ustanowienia Statutu Uzdrowiska Sopot, Sopot 18 czerwca 1998 r.
- Urząd Miasta Sopotu, Raport o stanie środowiska naturalnego w Sopocie, Lokalna Agenda 21, Sopot 2002
- Wójcik K. , Public Relations od A. do Z, I, Placet, Warszawa 1997
- Wiktor J. W., Promoja System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001